Podle výsledků výzkumu, uskutečněného skupinou NPD Group a otištěného v časopise ChallengeS, ve Francii stále trvá obliba gurmánských, případně velmi gurmánských vůní. Dobře si vedou i klasické parfémy s datem vzniku před mnoha desítkami let, byť některé z nich voní úplně jinak než jejich původní verze. Žebříček nejprodávanějších parfémů ve Francii za rok 2014 je tedy následující:
10. Flower by Kenzo
9. Guerlain Shalimar
8. Christian Dior Miss Dior
7. Thierry Mugler Angel
6. Yves Saint Laurent Opium
5. Chanel No. 5
4. Chanel Coco Mademoiselle
3. Guerlain La Petite Robe Noire
2. Dior J´adore
1. Lancôme La Vie est Belle!
Chanel No. 5 zůstává druhým rokem po sobě pod stupněm vítězů (ještě v roce 2012 byl na prvním místě) a to, že se tak poprvé stalo těsně po kampani s unavenou černobílou tváří Breda Pitta, bude mít nejspíš nějakou souvislost. :-). S Giselle je šance na návrat. Tentokrát ještě ale Pětku předhání dokonce i Coco Mademoiselle.
Shalimar je v desítce nejprodávanějších vůní také stálicí a jeho pozice (9. místo) je z mého hlediska tak akorát. Firma si ho bude (měla by!) nadále hýčkat a přitom to není žádná masovka. Ideální. Jakpak si asi loni stál Shalimar u nás v ČR? Vyhledem k tomu, že v řetězcích kamenných parfumérií dávno k vidění není a prodavačky nabízejí jako ten "jediný Shalimar" Shalimar Parfum Initial… Něco zachránil "dovoz" a něco eshopy, každopádně by mě to zajímalo. Jestliže v našem domácím žebříčku chybí Shalimar, jistě tam nebude chybět Chloe.
Vítězná La Vie est Belle si vyměnila pozici s letos druhou J´adore, La Petite Robe Noire zůstává na třetím místě.
Suma sumárum, mně se ten francouzský žebříček docela i líbí. Jasně, krásné pozice Opia a Miss Dior by byly zajímavější, kdyby ty vůně byly Opiu a Miss Dior aspoň trochu podobné. :-) Ale i tak.
Zvláštní, že na medailových příčkách jsou tak málo výjimečné vůně… Pochopím v Čechách, tady většina netouží vybočovat z davu ;) ale od Francouzek bych čekala víc parfémové odvahy :))) a spíš tu Pětku, Shalimar, Miss Dior a Opium (ano, kdyby zůstalo podobné své původní verzi aspoň tak jako No. 5).
No jo, no. Ale zase si představ ty davy Francouzek, které si vůně, které jmenuješ, koupily. J´ador je stálice (vlastně se mi líbí, hlavně některé její verze) a obrovské prodeje La vie est belle! a La Petite Robe Noire podpírají marketingové kampaně, o kterých se může třeba takovému Opiu jenom zdát. No a Miss Dior… až na pár nadšenců už dávno nikdo neví, jak bude vonět flakónem s tímhle názvem a jak se jmenuje ta opravdová Miss Dior. :-)
Zrovna o Chanelu píšu. Nemyslím si, že za to může Brad. Byl tváří značky od roku 2012 a tržby prý vzrostly. Dokonce na reklamní kampaň vznikaly různé parodie. Osobně posmíváčky nechápu. Nechtějí No.5 nějak přeřazovat na unisex. Můj názor je ale takový, že se s ním i chlap může vonět. A že to voní zatraceně dobře! :-) . Chlapi se s ní voní a nemusí být gayové. :-D
Navíc modní dům získal nahrávky Marilyn Monroe s neméně luxusními fotkami z jejího domu v Beverly Hills. Dovolím si říct, že nic lepšího ještě nevytvořili.
Polonahou Giselle s rozpuštěnými vlasy na pětce moc nechápu. Nelíbí se mi to. Nelíbí se mi ani příběh na surfu. Je to šílený :-I….měli by ji zavolat z Davidoff na Cool Water :-D
LVEB je dost vydařená a dost vyjímečná vůně. Jen se z chudáka stala masovka a čeká ji podobný osud jako Light Blue či Chloé Chloé. Bude některé dost obtěžovat.
J'adore je Diorovo tekuté zlato. Má mnoho příznivců něžného pohlaví. Tady druhou příčku také chápu.
Co se týče LPRN, tak ta zaplnila mezeru na trhu. Poslední dobou se do sladkých vůní kromě Escady nikdo pouštět moc nechtěl. Možná to byl také důvod, proč například z Miss Dior Chérie zmizel zkaramelizovaný popcorn a jahody. Malé tržby.
Záleží, jak to těm dvoum slaďonkým holkám vydrží. Jak dlouho budou takové vůně frčet. :-)
No s tím Bredem… tak nějak se to sešlo, že zrovna v roce 2013 vyklouzla Pětka poprvé po dlouhých letech z medailových pozic a v roce 2014 potvrdila momentální „útlum“.
Některé parodie na reklamní klipy bývají docela vtipné.Takový J´adore… :-)
Máš pravdu. Nejdřív jsem se docela nakrkla… že teda až to 9. místo… ale je fakt, že z něj nechceme mít otravnou masovku, jako je LVEB :-)
Jasně, prostě ideální umístění. :-)