Dobrých zpráv není nikdy dost. Butik Ogivi, jehož otevření se stalo jednou z milých parfémových událostí loňského roku, přibral do svého parfémového portfolia další značku – BLOOD CONCEPT. Mnohým z vás asi nemusím tuhle lehce extravagantní niche značku představovat, tak jen krátce.
Blood Concept je inovativní italská značka, kterou v roce 2011 založili módní návrhář Giovanni Castelli a copywriter a fotograf Antonio Zuddas. Kdo by čekal krátkodobý projekt, kde forma daleko převyšuje obsah (čili vůně samotné) – a pečlivě budovaný marketing, včetně sugestivních textů, fotek a videí by mohl tohle podezření vzbuzovat – bude asi mile překvapen. Rozhodně nejde jen o tu krev. Když majitelé značky prostudovali historické prameny a věděcké teorie o vývoji člověka a vzniku krevních skupin, své poznatky převtělili do uměleckého tvaru – do vůní. Samozřejmě si k tomu přizvali zkušené parfuméry. Takže vůně by měly vyprávět příběh člověka v průběhu času, vývoj jeho instinktu, nabízet odpověď na otázku: Kdo jsem? A protože každá z krevních skupin vznikla v přibližně definovaném období, každá z vůní se snaží zkapalnit dobu a prostředí člověka té které éry. Spojujícím prvkem všech vůní je charakteristický kovový tón/podtón v různé intenzitě. A absence květin. Krev voní železitě a tady jsme u toho konceptu – vůně jsou tedy pojmenované po krevních skupinách: A, B, AB a 0. Při jejich zkoušení se nikdo neubrání otázce: bude mi vůně mojí skupiny vonět nejvíc? Nejmíň? :-)
V Ogivi si můžete vyzkoušet vůně všech skupin (A, B, AB a 0) a dvě vůně, které následovaly v roce 2012, kdy Blood Concept přešel z krve na plazmu (+MA a RED+M).
Pokračování s recenzemi jednotlivých vůní bude brzy následovat.