GUERLAIN Mon Guerlain: Recenze

Tak je tady. Mon Guerlain.  Masivní kampaň spojená s uvedením nového parfému byla zahájena už zkraje roku, kdy Guerlain začal postupně vypouštět kusé, pečlivě promyšlené a lékárensky přesně odvažované informace a kdy šeptanda na sociálních sítích a zvýšená aktivita influencerů vzbudily zvědavost, ideální naladění a vstřícnost publika. Guerlain může očekávat (a jistě očekává) úspěch, který bude znamenat útok na přední příčky komerčně nejúspěšnějších parfémů. A v těch nejsladších snech třeba i sesazení z trůnu dlouhodobě vítežné La vie est belle. Předpoklady tu jsou a je jich hned několik:

  • Angelina Jolie jako tvář parfému – jakkoli její volba budí protichůdné reakce, je to megastar, jejíž angažmá přitahuje pozornost k vůni i ke značce.  Honorář za propojení svého jména s parfémem věnuje Angelina na charitativní účely. I to může přeneseně povznášet.

Mon Guerlain Angelina Jolie

(zdroj: Guerlain)

  • Flakón  – mimořádně povedený, pro mainstreamový prodej s citem upravený (nově s rozprašovačem) slavný model "quadrilobé", který byl poprvé uveden v roce 1908 pro parfém Jicky. Od té doby se ve flakónu vystřídala plejáda vůní (v posledních letech především čisté parfémy nebo exkluzivní limitky). Jsem mile překvapená, že flakón vypadá naživo stejně dobře jako na fotografiích. Čisté linie průzračného skla a hladké stěny elegantního flakónu bez obvyklých nápisů jsou připravené pro případný gravírovaný monogram nebo nějaký vzkaz dle přání zákazníka za účelem personifikace a zdůraznění originality flakónu. Mon Guerlain bude opravdu "Mon". 

Flakon Mon Guerlain

(zdroj: Guerlain)

  • Mohutná reklamní kampaň – částka, vynaložená na kampaň je astronomická a zahrnuje intenzivní komunikační mix, odpovídající uvedení parfému současně ve 25 zemích světa. Dosud prezentované vizuály s Angelinou jsou vkusné, převažuje minimalismus, černobílé ladění, náznak. Velmi povedený je reklamní spot. Toto je long version, verzí je samozřejmě několik a s některou z nich by se měli diváci potkat i v programu některé z českých televizí.
  • Parfém samotný – tak trochu sázka na jistotu. Parfém totiž není nový, jak je anoncovaný, a nebyl vytvořený pro Angelinu, jak se teď marketéři Guerlainu snaží přepisovat dějiny. Kdo sleduje produkci Guerlainu podrobněji a má o jejich parfémech přehled, přesahující obzory místních parfémových řetězců, bude vědět o existenci jisté vůně s názvem "Mon Exclusif".  Vyšla v roce 2015 jako nový parfém exkluzivní sekce (recenze zde) a zaujala nejen dosti povedenou, sladkou vůní s levandulí, ale i flakónem. Květinová gurmánka zkrátka zabodovala. V Paříži jsem byla svědkem toho, jak lákala k vyzkoušení, jak se líbila a jak dobře se prodávala v Maison Guerlain, v butiku Saint-Honoré a na dalších místech. Mon Guerlain ovšem není úplně stejná a když tak přemýšlím nad procentuální shodou, bude to možná  tak kolem 80 %. Mon Exclusif, jejíž prodej s příchodem Mon Guerlain skončil, zahrála tak roli jakéhosi předskokana. Něco podobného jako byl kdysi přechod exkluzivní La Petite Robe Noire (2009) na mainstreamovou La Petite Robe Noire (2012). Hned poznáte, o kterou ze dvou verzí se jedná a když se soustředíte, těch rozdílů nakonec pár najdete. Udělala jsem si takový minitest na dvou lidech, kteří mají parfémově dost vytříbený čich, ale zároveň neměli absolutně ponětí, co jim dávám testovat.  Na jedné ruce jsem měla Mon Exclusif, na druhé Mon Guerlain. Ptala jsem se, zda v některé z vůní cítí levanduli (jestli vůbec a pokud ano, ve které víc), a která z vůní je hezčí. Výsledek: Levanduli cítili především v Mon Exclusif (zřetelnou, aromatickou), v Mon Guerlain minimálně a pokud jde o tu "hezčí" vůni, bez váhání označili Mon Exclusif. To nic nemění na tom, že Mon Guerlain považuji za dosti povedenou mainstreamovou vůní současnosti. Šlo mi jen o ty rozdíly, jestli (a jak) je vnímá i někdo, kdo to tak "neřeší". :-)

Mon Guerlain

Jak tedy voní Mon Guerlain?

Začátek je nejkrásnější fází parfému. Levandule a citrusy v čele s mandarinkou. Výsledný akord je svěží, lahodný, lehounce mandlově nahořklý, s příslibem sladkých tónů. Ty také přijdou, a to velmi brzy, mnohem dřív, než bych si přála. Tak brzy, že než vyslovím název odrůdy použité levandule – Carla – jsou zde! Sladké karamelové tóny, které jednou provždy odsunou levandulovou bylinnost a její jemnou  a tak příjemnou slanost, jsou poměrně statické a zůstávají až do konce. Od této chvíle tady máme pravou květinově-dřevitou gurmánku. Jasmínové medové podtóny také nejsou zrovna protihráčem sladkých mléčných karamelek, ale nakonec, něco lehce svěžího přeci jenom zůstává, a hlavně – hranice, za kterými začíná protivná lepkavost a invazivní sladkost, není překročena v žádné fázi vývoje parfému. V základu se pak objevují sladce máslově sušenkové tóny (santal + pižmo + vanilka + tonka) a to je zase přiblížení se k původní Mon Exclusif. Intenzita i výdrž Mon Guerlain mi přijdou lehce nadprůměrné a celkem srovnatelné s Mon Exclusif. Stopy parfému cítím na zápěstí ještě druhý den.

Guerlain Mon Guerlain

Můj výsledný dojem je spíše pozitivní. Není to primárně typ vůně, který vyhledávám, ale líbí se mi a občas po ni ráda sáhnu. A budu zvědavá, jak si Mon Guerlain povede v souboji gurmánských titánů současnosti. Já tipuju úspěch a upřímně, bude mi mnohem příjemnější potkávat v ulicích, dopravních prostředcích a v interiérech  Mon Guerlain než La vie est belle. 

Složení: levandule Carla, indický jasmín, australský santal, tahitská vanilka​ (říká oficiální zdroj a kromě dalších desítek složek, které budou v parfému obsaženy, cítím mandarinku, bílé pižmo, tonku…)

GUERLAIN Mon Guerlain (Thierry Wasser, Delphine Jelk),  koncentrace Eau de Parfum, flakóny 30 ml – 50 ml – 100 ml. V prodeji od 1. března 2017.

Počet komentářů: 8

  1. mp.citp@gmail.com' Mitzi napsal(a):

    Přesně jak píšeš, přála bych si, aby ta první minuta trvala aspoň hodinu.

    Tu výdrž ti závidím. Na oblečení mi drží, na kůži je hned pryč.

    3.3.2017
    • Monika napsal(a):

      A takovou hodinu bych klidně vyměnila za ty všechny zbývající. :-) Začátek je opravdu parádní.

      3.3.2017
  2. natasazemanova@centrum.cz' nataša napsal(a):

    Nemůžu si pomoct, ale Angelina se podle mě do té kampaně moc nehodí (i když chápu, proč si ji vybrali), zdá se mi příliš tvrdá a 'hranatá'. Na fotografiích se mi ještě celkem líbí, ale v tom klipu mě doslova ruší…

    3.3.2017
    • Monika napsal(a):

      … ani měkké světlo úplně nepomáhá :-)  Ale jo, mně klip líbí celkově líbí, je v podstatě úplně obyčejný, tradiční, těším se na záběr kapky, stékající po skle, na hezkho chlapíka (kdo to je? :-) ). Nejlepší je střední, asi půlminutová verze.

      4.3.2017
      • natasazemanova@centrum.cz' nataša napsal(a):

        Jako celek se mi to video líbí, ale Angelina na mě trochu působí jako robot, chladně, bez emocí, i když jinak je to krásná žena a její hvězdný status se vyrovná LVEB Julii Roberts :)

        4.3.2017
  3. natalia.liskayova@gmail.com' alin napsal(a):

    Keďže som 1.3. bola zodou okolností v parfumérii, nedalo sa mi Mon Guerlain nevyskúšať (ani keby som nechcela:), predaj sa totiž začal, podobne ako kampaň, vo veľkom). Úvod je veľmi pekný, aj mne sa páči najviac, len škoda, že netrvá dlhšie. Po prvom nástreku som sa potešila veľmi, ale nakoniec sa z toho vyvinulo niečo, čo asi nebude pre mňa. Nesadol m i ani Mon Exclusif… Ale ak Mon Guerlain nahradí v priestore otravnú La vie est belle, poteším sa.

    4.3.2017
    • Monika napsal(a):

      Škoda, že té levandule není víc (a hlavně, že se nezdrží déle), ale zase chápu, že to už by bylo pro mainstreamový parfém s takovými ambicemi příliš riskantní, ne každý snáší levandulové tóny v parfémech dobře, takže takhle je levandule víc na na fotkách, dekoracích a v ostatních promo materiálech (a vypadá to nádherně, ladí s odstínem parfému), než ve vůni samotné.

      5.3.2017
  4. dijit@xeznam.cz' jitka napsal(a):

    Poraďte, kde koupit? Mám dojem, že ať koupím jakýkoliv parfém na území ČR, žádný nevydrží vonět delší dobu. Děkuji

    7.4.2017

Komentáře jsou uzavřeny.