Poslední týdny s Frédéricem M.

 

… a s jeho společností Editions de Parfums Frederic Malle v podobě, jak je známe od roku 2000. Teď už se jenom ladí detaily akviziční smlouvy. Novým majitelem jedné z vlajkových lodí (nejen francouzské) niche parfumérie bude americká The Estée Lauder Group Inc.

Vím, všechno se mění, nic není statické, změna je život, nové výzvy… ale sakra, že zrovna Frédéric Malle!? Neumím si představit firmu, u které by mě takový krok překvapil víc. Jak dlouho se tohle plánovalo? Co Frédérica k rozhodnutí přivedlo? Musel? Chtěl? Bude dál uměleckým šéfem značky? A co ta obdivovaná filozofie značky – přizvat si špičkové parfuméry, poskytnout jim čas i neomezené finance, nabídnout maximální možnou svobodu, nechat je prostě tvořit…? Může vůbec takový koncept přežit v nových podmínkách konglomerátu Estée Lauder (nebo jakéhokoli jiného)?

Letošní Eau de Magnolia byla snad předzvěstí, takovou černou kočkou přes cestu :-). Pro mě je to totiž první vůně FM, která mě nechává chladnou. Jinak se ale musím přiznat, že k vůním FM mám více než vřelý vztah. Je to první niková značka, se kterou jsem se seznámila od A do Z, byla mi sympatická způsobem prodeje, komunikací, a třeba taková slova Frédérica Malleho o odbytých a neoriginálních vůních, chrlených mainstreamem, mi vždycky zněla jako rajská hudba. Jeho vůně takové rozhodně nebyly.

Frederic Malle Editions de Parfums Musc Ravageur travel set

Nechci rovnou malovat čerta na zeď. Třeba k žádným (pro zákazníka znatelným) změnám k horšímu nedojde. Flakóny zůstanou stejné, minimalistické, vůně nebudou reformulované ani nebudou končit z důvodu příliš drahé nebo složité výroby (v téhle souvislosti se nejvíc bojím o Portrait of a Lady, Une Rose a Carnal Flower), proces tvorby vůně bude zachován, ceny zůstanou na podobné úrovni. Žádný divoký rozchod s tradicí. Mimochodem, u Frédérica Malleho se vám nestalo, že byste přišli o milovanou vůni, a ani na flankery si nepotrpěl).

Frederic Malle Editions de Parfums Dries  van Noten flacons

Na druhou stranu, první zkušenosti třeba s přechodem nikové značky Jo Malone pod křídla Estée Lauder naznačují, že to bude napínavé a že rozšíření prodejní sítě může jít ruku v ruce s podstatným zdražením, ukončením výroby komplexnějších vůní, osekáním tělové péče…

Nechám se překvapit, každopádně Ježíšek letos za oknem najde nejspíš dopis s přáním a adresou: Boutique Frédéric Malle140 rue Victor Hugo, Paris.

 

Pod The Estée Lauder Companies Inc. patří v současnosti tyto mainstreamové a nikové značky:

Estée Lauder, Aramis, Clinique, Prescriptives, Lab Series, Origins, M•A•C, Bobbi Brown, Tommy Hilfiger, Kiton, La Mer, Donna Karan, Aveda, Jo Malone, Bumble and bumble, Darphin,Michael Kors, Flirt!, GoodSkin Labs, Tom Ford, Coach, Ojon, Smashbox, Ermenegildo Zegna, Aerin Beauty, Osiao, Marni, Tory Burch, RODIN olio lusso and Le Labo.

 

(Zdroj: tiskové prohlášení The Estée Lauder Companies Inc. ze 7. listopadu 2014)

Jeden komentář

  1. p.magdalena@centrum.cz' Mitzi napsal(a):

    Pamatuju si moje první seznámení s touhle značkou… bylo to před X lety v Hybernii. Vyrobila jsi mi tenkrát vzorek a já jsem se k němu pořád vracela. Nebyl popsaný, tak jsem se u tebe ujišťovala, jestli to fakt není Guerlain :)  a pořád jsem se přesvědčovala, že žádný pudrový kosatec nepotřebuju… že to není můj "šálek čaje". Oleka mi před rokem věnovala flakón se zbytkem a to mi opět oživilo hezkou vzpomínku… sehnala jsem několik vzorků a kabelkáčů, pořád jsem váhala, která je ta pravá (líbí se mi v podstatě všechny). A nakonec to v říjnu opravdu byla Iris Poudre, kterou jsem si odnášela z Jáchymovy ulice ;)

    Stejně jako ty jsem si u této značky neuměla představit, že se zbaví své jedinečnosti a schová se někdy pod křídla kosmetického kolosu. Ne, nechci to ani chápat. Jen je mi to líto, protože teď už nevěřím, že žádná z těch úžasných kreací neskončí jako "málo prodejná zvláštnost, kterou se nevyplatí udržovat pro pár nadšenců" :´(

    25.12.2014

Komentáře jsou uzavřeny.