Obchod Ogivi se stává stále lákavějším bodem na mapě "Starého Parfémového Města" :-) Když jsem se byla před časem seznámit se značkou Blood Concept, dozvěděla jsem se, že na obzoru je další překvapení – kolekce vůní Francesca Dell´Oro Parfum. K vyzkoušení bylo zatím jen pár vzorků a náčrtky flakónů, ale pro představu a probuzení zvědavosti to celkem stačilo. Za pár dní se řada barevných flakónů objevila na dlouhém stole pod tím úžasným černým lustrem a obohatila tak stávající parfémové portfolio obchodu (L´Artisan Parfumeur, Welton London a Blood Concept), no a minulý čtvrtek uspořádalo Ogivi ve svém obchodě prezentaci pro novináře a blogery. Ráda jsem si ty barevné flakónky vzala znovu do ruky.
Francesca dell´Oro se po letech úspěšného působení jako návrhářka v oblasti designu a haute couture rozhodla realizovat svůj dětský sen: vytvářet vzácné a jedinečné vůně, které dovedou vyprávět nezapomenutelné příběhy… První vůni – Ambrosine – představila v roce 2013, brzy následovaly White Plumage, Lullaby a Francine. Vůně se setkaly s příznivým ohlasem a Francesca se rozhodla zapracovat na komunikaci a celkové image značky. Nejviditelnější změnou jsou flakóny. Nový flakón – nová identita. Sedm parfémů jako sedm barevných drahokamů. Flakón "dvou tváří" je zepředu broušený, vespod kulatý, hladký a příjemný do ruky. Každá vůně má svůj odstín, celkem odpovídající jejímu charakteru, a tvar flakónu nahrává světlu k vytváření příjemných barevných efektů, čímž dodává vůním dojem "živosti". Tři nové parfémy, už v novém flakónu – Fleurdenya, Envoutant a Page 29 – představila Francesca na letošním březnovém milánském parfémovém veletrhu Esxence 2015.
Všechny vůně působí poctivým dojmem a mají spíše výraznou sillage. Možná i to jim dává trochu toho příjemného old-school nádechu. Jsou to také většinou vůně s vývojem, takže na rozvonění je potřeba si počkat. Tady je stručná charakteristika vůní, podle abecedy.
Ambrosine alias Vůně líčidel na teplém ambrovém základě.
Nejdřív láska, teď nějak ochladla. Ne, že by se mi nelíbila, ale květiny ve složení, uvedené na stránkách značky (fialka, pivoňka, damašská růže, jasmín) mají tak drobné kvítky a jsou natolik schované pod vrstvou líčidel, že nejsou vidět. Prostě jen líčidla a dřevitý základ. Nemusí to vadit, naopak. Pokud milujete vůni hustého tekutého pudru, konejšivou, elegantní, luxusní (podle toho, s čím máte vůni pudru spojenou), je vaše. Drží spolehlivě do druhého dne.
Envoutant alias Koňaková růže z Orientu
Krásný koňakový úvod, jemný šafrán s růží a květy osmanthu, vonícím po meruňkách. Spolu s oudem a pačuli v základu tvoří příjemnou, lehce orientální harmonii. To je asi můj favorit a té se budu věnovat v samostatné recenzi.
Fleurdenya alias Květinářství
Která vůně voní jako květinářství? Jedno z tradičních témat parfémových webů. Tak Fleurdenya má v tomhle seznamu místo na prvních příčkách. Od první chvíle jste obklopeni záplavou bílých květin v podání ylang-ylang, tuberózy a jasmínu. Objevují se i tóny gardénie a lilie. Vlhkost z nádob s řezanými květinami a z pravidelného sprchování zelených lístků , to vše se mísí a vzniká příjemná květinová vůně klasického střihu, ale moderních materiálů, takže místo těžkopádnosti a náběhu na bolehlavové tóny je tady svěžest vychlazené vody s limetkou. Rozhodně doporučuji vyzkoušet milovníkům EL Privat Collection Tuberose Gardéna nebo staré dobré Anais Anais.
Francine alias Zelená se zelená
Působí celkem prostě. Svěží zelená, čerstvě posekaná tráva na dřevitém základě. Začátek je docela ostře zelený, se svěžím bergamotovým a citronovým závanem a se zřetelným galbanem. Následně se vydává cestou, lemovanou rozmanitými aromatickými rostlinami (rozmarýna, nahořklý lentišek, jasmín), až do jemně ambrového cíle. Začátek je velmi podobný Allegorii Herba Fresca, později může připomínat spíše některé lehčí zelené chyprové vůně.
Lullaby alias Prázdniny u moře
Tohle je gejzír optimismu, jakápak ukolébavka. Léto v teplých krajích. Nebo minimálně v Lignanu. :-) Má v sobě spoustu slunečního světla, sladkosti tropického ovoce a prázdninové uvolněnosti. Vůně opalovacích krémů, vychlazeného žlutého melounu, kokosu a vanilkového koktejlu. Ale zásadní podmínkou je, že máte rádi sladké vůně a/nebo vůně s tropickým ovocem. Variace na vůně typu Bronze Goddess od Estée Lauder nebo Terracotta Le Parfum od Guerlainu.
Page 29 alias V hlavní roli labdanum
Lahůdka pro milovníky labdana. Jemná kadidlová vůně, akorát tak příjemná, ne silně kouřová nebo dusivá, ani kostelně chladná. Také je v ní papírový tón, vůně starých knih, od listů přes lepidlo a vůně kožené vazby, zkrátka antikvariát. Ve finále předvede labdanum jednu ze svých tváří – tentokrát krémově vanilkovou.
White Plumage Šálek kávy na santalovém podnosu
Bílá květinová vůně se šálkem malé ho silného espressa bez cukru, servírovaném na podnosu ze santalového dřeva. Musím si ji ještě pořádně prozkoušet, je zajímavá.
Když jsme si vůně pořádně prozkoušeli a zůstali v nejužším blogerském kroužku :-), nemohli jsme pochopitelně odolat a nevyzkoušet nebo nepřipomenout si i vedle stojící vůně L´Artisan Parfumeur (pořád jsou skvělé ty vůně jako L´Eau d´Ambre, Patchouli Patch, Absolument Absinthe, Timbuktu, Dzongkha… ) a černý elegantní Welton London (ten Bel Iris je fakt výborný, a Secret Amber je celá Escada Collection!).
Vůně Francesca Dell´Oro Parfum jsou rozmanitě laděné, takže mohou oslovit široké spektrum zákazníků. Je fakt, že i nám, co jsme tam byli, se každému líbilo něco jiného.
Všechny vůně jsou v koncentraci edp, flakóny 100 ml.
Pěkný článek.
Ta Escada mi vrtala celý večer hlavou – už vím, o kterou vůni jde, klasické "srdíčko" – měla jsem za to, že se jmenuje "Escada pour femme", měla jsem kdysi miniaturku (možná pořád ještě mám?) Ale vůbec si ji nepamatuju. Musím si osvěžit paměť.
A taky mne zaujalo tvoje vnímání Lullaby, mne teda vůbec nezaujala a to přitom Bronze Goddess naprosto adoruju. Asi se do Ogivi vydám znovu, třeba tam zase potkám nějaké bloggery. :)
Hezký voňavý den,
Romana
Dík ;)
K té Escadě – tu, co mám na mysli, ta JE sice z dob klasické Escady pour femme-srdíčka (skvělá vůně, myslím že taky mám ještě někde miniaturku), ale je to jiná vůně. Taková fešácká vánoční opakovaná edice (1997, 1998, 2000, 2001, 2002) s názvem Escada Collection. Flakón vycházel ze srdíčkové Escady, ale byl oblečený do nějakého sametového, saténového nebo jiného barevného oblečku, případně jinak ozdobený (vůně byla pořád stejná). Jeden exemplář (1997) mám doma. A jak jsem se právě přesvědčila, voní pořád báječně, nemá ani pozměněné ani svrchní tóny.
Lullaby mi padla do noty, protože otevřela moje vzpomínkové album a tenkrát, u toho móře, jsem nosila Roccobarocco :-) Teď bych si ji už nevybrala, vidím ji jako hodně dívčí, ale zaujala mě, to jo.
Hezký večer!
Jsem jediná, komu se ten článek zdá až křečovitě na objednávku? Taková velká reklama.
Články o obchodu OGIVI tak působí všechny.
Ne, nezdá. Včera jsem do Ogivi zašla právě kvůli tomu, abych se seznámila s těmito vůněmi. A jsou opravdu zajímavé a povedené. Mými favority jsou Envoutant, která mi připomíná nedávno zkoušenou Suma Oriental od Une Nuit a Bali a galbanová Francine. Ale líbí se mi i semišová Page 29, a ta Ambrosine a Lullaby s tropickým ovocem je taky dobrá. Podle mě je to ze strany majitelů dobrý tah a ty vůně se budou prodávat.
Co se týče samotného obchodu, byla jsem v Ogivi teprve podruhé, ale zasvěcená slečna prodavačka, která má přehled o tom, co prodává, příjemné prostředí a je připravená vám s sebou dát i vzorečky toho, co vás zaujalo nejvíc, to je podle mě obchod s nikovkami pro každého velkého parfémového nadšence, takže fakt nechápu, o jaké křeči se tu bavíme. Sama jsem rozhodnutá tam brzy nakoupit, jakmile se rozhodnu, kterého favorita upřednostním (svíčky už mám očichané z minula, tam mám taky vyhlídnuto).
Můžete tomu říkat reklama, je-li vám libo, ale tyhle pozitivní atributy tomu obchodu prostě neodpářete a pozná to každý, kdo v Praze nebo v zahraničí návštívil řadu podobných parfumérií na úrovni ;) . A já jich teda navštívila už hezkou řádku.
Teď když si to po sobě čtu, koukám, že mi tam na začátku vypadlo nezdá se mi to křečovité, i když ono je to ze zbytku asi k pochopení.
Moniko, prosím, nezvážíš do budoucna možnost editace komentářů pro nás, co se neumíme vyjádřit bez chyby hned na první pokus :) ?
Jj, zkusím tu možnost editace přidat.;)
Reklama na Ogivi? Na značky, které nabízejí? Na černý lustr? :-). Ne každá pozitivní recenze nebo obecně pochvalná zmínka musí být PR. Z Ogivi mám normální radost. Stejně jako třeba z Ingredients a jiných parfémových míst. O takových obchodech s prozíravými majiteli, s odvahou představovat na českém trhu menší niche značky a v neposlední řadě s příjemným a znalým personálem, se píše pochvalně celkem samo.
Však to jistě neměla být kritka Vašich příspěvků. A i kdyby to byla opravdu reklama na objednávku, či z kamarádství, tak co? Díky Vaší zmínce o obchůdku jsem se tam byl podívat a popřát "olfaktorickému ústrojí" trochu nevšedního potěšení. To bylo krátce před uvedením Francescy, ale slečna mne na novou značku předem upozornila.
Ingredients …., chodím tam rád a dokonce z toho skvělého butiku jsem si jednu vůni před časem pořídil. Po včerejší návštěvě mi však některé jejich řady přijdou trochu "jednotvárné". Mám pocit, že tam začíná být "přeoudováno".
To jsem ale trochu pozměnil hlavní thema Vašeho příspěvku a omlouvám se.
Není vůbec za co, rozvětvení tématu není na škodu. A ráda Vás tu vidím !! :-)
S tím oudem… máte pravdu. Oud je módní složkou už několik let a nejen u niche značek. Vlna oudových parfémů zachvátila i mainstream. Mně to nevadí, oudové vůně mě baví zkoušet, těch podob v závislosti na původu, kvalitě a zpracování oudu s ostatními složkami je docela dost.
Jistě, oudové vůně jsou zajímavé. Osobně mi více vyhovuje styl vůní Guerlain, ačkoli ty pánslé a unisex jsou, podle mne, posunuty výrazněji směrem k dámskému spektru vůní. Považuji je za velmi rafinované, dynamické řekl bych přímo temperamentní. :-)